środa, 29 sierpnia 2012

Waga w rękach pracownika

Poprzednio pisaliśmy o tym jak, "dzięki" wagom sklepowym, klient może zaoszczędzić i jednocześnie narazić na straty sklep. Pisaliśmy w jaki sposób podczas zakupów niektórzy, celowo lub przez pomyłkę, podczas ważenia wybierają przycisk z tańszym produktem i przy kasie płacą miej niż w rzeczywistości powinni. To dlatego wiele hipermarketów decyduje się na zainstalowanie dodatkowych wag kontrolnych przy kasach. 
 
Dzięki temu rozwiązaniu, pracownik przy kasie zawsze może skontrolować czy masa danego produktu została prawidłowo zmierzona i czy nie doszło do nadużycia. Taki system wymaga jednak przeszkolenia z obsługi wagi sklepowej wszystkich pracowników. Jednak w dłuższej perspektywie inwestycja na pewno się opłaca. Innym rozwiązaniem może być stworzenie etatu dla osoby, która przy każdym stoisku będzie kontrolowała i pomagała klientom prawidłowo zważyć towar. Jednak to jest również dodatkowy wydatek, ponieważ wymaga zatrudnienia kolejnych pracowników, których zadaniem będzie jedynie praca przy ważeniu. Z drugiej strony taki pomocnik, nie tylko chroni przed nadużyciem, ale również przed uszkodzeniami, jakimi waga sklepowa ulega w trakcie użytkowania przez niekompetentne osoby, bawiące się nią dzieci lub zwykłe wypadki losowe. 
 
Każdy właściciel sklepu powinien zastanowić się, jaka waga sklepowa będzie najlepsza dla jego sklepu. Zazwyczaj przy kupnie takich urządzeń bierze się pod uwagę wielkość firmy. W hipermarketach stosuje się najczęściej wagi sklepowe etykietujące, podczas gdy małe firmy wybierają te instalowane przy kasach.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz